Innan träning!

Nu ska jag gå iväg till stallet och fixa iordning både ponny och grejer inför första träningen för Nina på ett tag! Hoppas att det känns bra och att vi smått kan sätta upp lite nya mål inför början av 2014. Om så, publicerar jag det såklart här!;)


Det blir som sagt träning idag, dressyr på Fridhem. Ska faktiskt gå och se om jag hittar någon fin liten outfit till Rozzo och mig men om jag inte hittar så kör vi på något alldagligt annars. Fokus på ridningen istället!

Tänker värma upp i cirka 20-30 minuter (lite längre än vanligt) då det faktiskt är väldigt kyligt nu och musklerna tar längre tid att värma upp så 20-30 minuter blir det innan lektionen börjar. Tänkte börja med att böja och skritta honom mycket på böjt spår och utifrån det bara gå över till trav samt galopp. Lite hipp som happ nu när jag förklarar då jag nog vet bättre om vad jag ska göra när jag känt lite på honom!;)
Sedan tänker jag antingen börja öka och minska tempot i gångarterna eller formen på honom. Beror då mest på hur det känns. 


Var ett tag sen Nina tittade på honom och vi ridit för henne och det har ju hänt rätt mycket sen sist. Ny sadel, nytt bett, "ny" sits, jaa man får väl vara glad att det inte är ny häst också..;) 
Så idag är starten på något nytt. Och jag hoppas att Rozzo och jag kommer bli farliga på banorna nu till våren av Ninas hjälp!

Från Rappestad i somras -LB-


Från slutet av sommaren -FEI regional/nationell-

//Ida






Postat av: Kajsa

varför startar du LC / LB om du tävlar på FEI nivå? :/

Svar: Jag tävlade LC/LB förut och gick sedan upp i högre klasser då det gick bra.:) Nu är jag uppklassad med Rozzo så jag inte får tävla LC längre.
ponnyryttarnaaaa.blogg.se

2014-01-16 @ 12:29:43

Kommentera inlägget här!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress:

Din kommentar:

Trackback