Krångel och bara krångel..

Åkte till stallet idag och gjorde i ordning allt. Var ganska snabb men noggrann och kände lite "flyt" i det jag gjorde haha.. Hann ta in R precis när mamma kom så vi tränsade och satte på gjorden och drog ut till ridhuset på direkten. 

Rozzo var väldigt konstig i munnen idag och såg inte alls ut att trivas med sitt tredelade bett.. Tuggade onormalt och vägde på yttre inspänningen vilket inte var så bra. Mamma och jag bestämde oss för att ta bort inspänningarna och titta på hur han gick utan dom med samma bett, samma varv. Gick fortfarande lite konstigt och ville inte riktigt "ta" bettet. Så där bröt vi ganska snabbt och lät honom skritta av bara.. 

Nu beger vi oss ut i bettdjungeln igen på jakt efter det rätta stålbettet som vi kan skifta mellan när jag inte kör på nova-bettet. Hans nuvarande bett (som han inte var så nöjd med) - såg jag hade en del repor på sig så det kan ju vara det, vem vet om inte Rozzo..? Men nu ska vi börja testa lite och vi börjar med att åka till hööks imorgon innan vi åker till stallet och kollar om vi hittar några vettiga försök! 
Det löser sig säkert.:)

På Nova-bettet. (Gummi)

//Ida



Kommentera inlägget här!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress:

Din kommentar:

Trackback