Lite om mig!

Känner att jag vill dela med mig av mig mer till er och vad är inte bättre än lite frågor för det?:D
Så här kommer lite både "random" och normala frågor och svar!

Vad heter du?
Jag heter Ida Ellinor Borg.

När fyller du år?
7 Maj

Hur många djur har du haft och vad för djur?
Jag har i mitt liv haft 3 fiskar, 4 kaniner och 2 hästar och i nuläget 1 häst.

Vad är dina största intressen?
Tror detta är rätt självklart men RIDNING är mitt allra största intresse och bara det att vara med hästar. 
Annars gillar jag att teckna, fota, va med kompisar, hålla på med djur, blogga (såklart!), läsa bloggar m.m.

Vad vill du bli när du blir äldre?
Hmm.... Jag har faktiskt en lite undanskymd idé om att bli tillridare eller att bli bäst i världen på det jag gör, rider dressyr. Anledningen till att jag vågar skriva det är att jag vet att det absolut inte är omöjligt, kanske när man är 20 eller när man är 60, vem vet? Behöver bara träna, hålla alla mina förutsättningar i schack och tro på mig själv och tävlingsteamet som även är min familj. 

Vad var din största hobby för 3 år sedan?
Då hade jag precis fått min första ponny Vilma så jag skulle nog säga att det var att rida ut, hoppa med mina kaniner och leka häst med mina kompisar!;)

Vad är dina favoritmärken inom ridsporten?
Lite svår fråga men skulle nog säga HV polo och Jes.

Vad är det roligaste som hänt när du haft Rozzo?
Hahahahah, mycket! 
Några lyckoögonblick var väl när jag vann skol-DM och skulle rida med den där ENORMA pokalen, när vi klarade av ett 1.25 hinder på en hoppträning, den gången Jenny, jag, Xento och R red vilse, när jag åkte på meeting med R och Boris (min sista kanin) och var ute och gick med båda och alla bara *vafan håller hon på med?* hahahha minnen....



Favoritmat?
Choklad och skumtomtar räknas väl?

Har du ridit stor häst nån gång?
Jaa, fyra gånger och alla i Tyskland.

Favoritkläder att ha?
PYJAMASBYXOR! Och ridkläder också.

Vad har du för planer när du fyller 18 år?
Detta är en fråga jag ställer mig själv då och då och kommer alltid fram till att vad som sker, sker. Känns tidigt att planera saker som gymnasium/universitet och stor häst nu.. 

Små saker som livar upp dina dagar?
Känslan att stryka runt i pyjamasbyxor på morgonen och dricka te, träffa Rozzo, rida, läxfria dagar, min föräldrar!!

Något du saknar?
Jag saknar just nu Rozzos och min tävlingsform och självförtroende om att vi klarar allt och kan leva upp till mottot vi alltid haft. 
~Här kommer vi och vi är bäst~



Hur många hästar har du provridit i ditt liv?
Hmm.. 4 ponnysar inklusive dom jag haft, skulle inte riktigt kalla dom stora i Tyskland för planerade provridningar.

Nyårslöfte 2014?
Nyårslöften enligt mig är nonsens. Asså hur många gånger lyckas man egentligen? Tror själv bara man får ångest och misslyckas pga den ångesten. Jag själv kör på nyårsmål istället! Känns mer seriöst.

Favoritsyssla i stallet?
Allt är kul i stallet!

Vilka stall har du stått på?
Hagby, Thorsholma och (nu) Grana.

Har du varit medryttare nån gång eller haft någon foderponny?
Nej och nej, jag började med att rida på ridskola och stannade där tills jag fick Rozzo, alltså red jag samtidigt på ridskola som jag hade Vilma.
(Mamma som rider)


Julafton eller födelsedag?
Julafton! Fast helst när det är snö ute..

Har du nån gång hopptävlat?
Nej inte på privatponny. Men på ridskolan!

Vad är lägsta procenten du ridit på?
Det var på Högbo RK då jag red LA:P1 för första gången och fick 56%

Var/hur/vad är din bästa ritt?
Kommer inte ihåg vart men det var min första FEI-klass och jag fick 62,7 % och kom precis utanför placering. Kändes så jäkla bra inne på banan trots att jag inte hunnit rida fram.

Har du nån gång ridit fel inne på dressyrbanan?
Jaa, två gånger har jag ridit fel och det var på Högbo RK första gången jag red nationellt och ena gången var också på Högbo när jag skulle rida en klass innan den nationella vilket var en FEI individuell. Två hjärnsläpp på en dag!

Är du nervös innan tävling?
JAAAA. Jag är ett nervvrak hela typ 5 veckor innan om man snackar om det... Fast det släpper när jag rider upp mot domaren. Oroar mig allra mest för om jag ska rida fel.

Det var lite frågor som jag väldigt ärligt svarat på! Hoppas det förklarade lite mer vem jag är!

//Ida





















Postat av: Tuuli Elmgren

Herregud, hur har du lyckats med att rida på som lägst 56%?! Haha, min sämsta slutade på 49% men då kunde jag helt ärligt talat inte rida bra haha. Du är så duktig!

Svar: Hahah, jomen du skulle bara veta hur nöjd jag var hahaha!! Var verkligen stolt också:'D! Du är på bra väg, det VET jag. Med den där sitsen kommer man långt är jag helt övertygad om! Du är GRYM! Kram
ponnyryttarnaaaa.blogg.se

2014-01-03 @ 18:46:36
URL: http://tuulielmgren.blogg.se/

Kommentera inlägget här!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress:

Din kommentar:

Trackback