Men hej!

Känns som det var ganska länge sen jag skrev ett inlägg nu, så får bli lite kvällsupdate!
Red ut London idag direkt när jag kom till stallet innan det hann bli mörkt så jag kunde ta mig en bit längre bort en vanligt. Sagt som gjort så red jag ca 30 minuter bort och vände sen & tog en omväg hem som ändå blev väldigt bra! Det blev mestadels skritt men även en hel del trav och galopp, London var väldigt pigg och glad med öronen riktade framåt hela tiden. Ni kommer kanske ihåg inlägget jag skrev om vad som ''hände'' första gången jag red ut på honom? Jag tror jag bara behövde vänja mig vid att han är piggare vid uteritt, han flänger med huvudet för han vill galoppera, han bockar för han tycker det är kul. Och nu vet jag ju att han absolut inte drar iväg, kastar av mig eller gör något alls för att vara dum eller mena något illa. Jag tycker bara det är kul att han uppskattar uteritterna och visar det lika mycket!
Imorgon ska jag också rida ut, beroende på hur tidigt jag kommer till stallet så kanske jag rider en långrunda på ca 1,5 timme, men vi får helt enkelt se. Nästa vecka tänkte jag rida på volten en av dagarna beroende på hur han går i helgen/resten av den här veckan, men den andra dagen rider jag iallafall ut. 
Haha en såndär halvful bild på mig och London för ett par veckor sen... ;)
 
Ni som går i 8:an föressten, har ni/ska ni praoa? Var isåfall?
Jag letar för fullt efter ett praoställe som kan passa mig, har mailat lite hästbutiker som ligger i närheten men ska kolla upp lite i Täby Centrum också. Vill ha det nära och bra ifall jag inte praoar på en hästgård nere i t.ex Skåne som en i min klass ska göra, det vore ju drömmen men har tyvärr inte hittat något än!
//Jenny
 
 

Postat av: Elvira

Hej Jenny :)
Jag vet att Täby Ryttarcenter tar in praoelever (tabyryttarcenter.se) Det är bara att mejla [email protected]
Hoppas att det går bra för dig och London!

//Elvira

2014-01-14 @ 20:36:10
Postat av: Maja

Sv: Tusentack!! :D

2014-01-14 @ 21:13:53
URL: http://majawallstrom.blogg.se/
Postat av: Alice

Men du bor ju i Stockholm! Praktik hos Mads Hendeliowitz var nog det bästa jag någonsin gjort!

Svar: Åh kan inte du berätta mer? Vad fick du göra, var i Stockholm finns han? :) kram!
ponnyryttarnaaaa.blogg.se

2014-01-14 @ 21:17:04
URL: http://haffiefever.blogg.se
Postat av: Lisa

Vi praoar v. 7 & 8 och jag ska vara på täby galopp hos stall Malmborg :)

2014-01-21 @ 17:53:40
URL: http://ponnytidenut.blogg.se

Kommentera inlägget här!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress:

Din kommentar:

Trackback