Mer om Jenny

Lånade frågorna av Ida och tänkte att det kan vara kul för er att veta mer om oss båda! 

Vad heter du?
Jenny Anna Charlotta Mattsson 

När fyller du år?
30 december! 

Hur många djur har du haft och vad för djur?
Har/har haft 6 katter, 4 kaniner, 1 fisk haha. Har 3 katter & en kanin nu. 

Vad är dina största intressen?
Ridningen i första hand, men sen att vara med vänner, blogga etc är också en stor del! 

Vad vill du bli när du blir äldre?
Hästägare haha... Nej men att jobba på något stort stall i tillexempel skona vore riktigt kul, men då krävs ju mer erfarenhet av hästar än jag någonsin kommer få iom att jag aldrig ägt en egen häst. Annars veterinär med inriktning hästar.

Vad är dina favoritmärken inom ridsporten?
Jag gillar HV Polo riktigt mycket. Bra kvalité, bra i storlekarna och perfekt passform. Annars är kingsland ännu en favorit! 


Favoritmat?
Sushi, sushi & sushi. 

Har du ridit stor häst nån gång?
Japp, det är riktigt kul också! 

Favoritkläder att ha?
Velourdress, lätt! 

Vad har du för planer när du fyller 18 år?
Köpa en häst för mina egna pengar och den ska stå under mitt namn, bo hemma ett tag för att sen några år senare flytta till Skåne. Varit där 1-2 gånger och stormtrivdes. 

Små saker som livar upp dina dagar?
Att få vara i stallet, vara med vänner och slappa dagar då jag bara tar det lugnt!  

Något du saknar?
Tiden så inget behövde vara perfekt, och då man skrev lappar till varann med 3 rutor *ja, nej, kanske* om man "fick chans". Nemas problemas på den tiden inte! 

Hur många hästar har du provridit i ditt liv?
Mer än jag tänkt på... 3-4 stycken faktiskt!

Nyårslöfte 2014?
Höja mitt betyg i varje ämne minst en bokstav, hade det förra terminen och står kvar vid det. 

Favoritsyssla i stallet?
Pyssla om hästen, lätt! 

Vilka stall har du stått på?
Prästgård, Hagby & nu prästgård igen. 



Har du varit medryttare nån gång eller haft någon foderponny?
Yes, var först medryttare på en liten shettis (speedy), sen provred jag en annan som jag inte minns vad den heter. Därefter Xento, och nu är jag medryttare på London.

Julafton eller födelsedag?
Oh, svår. Men lutar nog åt julafton! 

Har du nån gång hopptävlat?
Inte lokalt, men på ridskolan. 

Är du nervös innan tävling?
Ja, väldigt. Även fast det är klubbtävling på ridskolan så stressar jag upp mig och blir som i min egna bubbla... 

//Jenny 





















Kommentera inlägget här!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress:

Din kommentar:

Trackback