Min åsikt om ASK...

Alla vet väl säkert vad ask.fm är, som idag är mest känt för ''den öppna mobbningssidan''. Från början, när den startades så förstår jag inte vad det skulle vara bra för, en hemsida där man kan ställa anonyma frågor. Är man inte så smart så man förstår att mobbare osv kommer gå in där och sprida hat? Jag tycker det är en så sjukt onödig sida som borde tagits bort för länge sen.
 
Som ni kanske även vet så har jag fått en hel del hat på min förra ask.fm (som nu är borttagen). Jag hade den till en början endast för att det var kul att få frågor, men sen tog jag bort alla ställen där den var länkad - men hade kvar appen. Så en dag plingar det till i mobilen och då hade jag helt plötsligt fått en anonym ''fråga'' som endast innehöll klagomål på min ridning och hur jag tar hand om hästar. I början brydde jag mig inte, jag ignorerade en hel del men sen började det gå alldeles för långt så då svarade jag att jag bad henne sluta klanka ner på mig & att jag inte tar åt mig. 
Efter ett par veckor när jag fått så många frågor så får jag en där det står att hemligheter runt mina vänner / mina vänners hemligheter kommer spridas, att jag har förstört hennes liv, jag har förstört för hennes kompisar, jag kommer bli så nedtryckt så jag inte vill gå utanför dörren osv. Det är ändå inte de värsta orden jag fått höra därifrån. 
MEN, grejen är den att jag hade inte gjort henne eller hennes vänner nånting alls. Jag hade ingen aning om vem hon var, men jag är iallafall säker på att jag inte har behandlat någon så illa så till och med mina vänner förtjänar att ta den här skiten. Som sagt så brydde jag mig inte så mycket i början, men det finns faktiskt en gräns och när den var nådd så svarade jag rakt av att allt är printat och om hon gör NÅGOT som förstör för mig eller mina närmsta så polisanmäler jag. Jag satt med hemsidan uppe och hade kryssat i allt på polisens hemsida, om hon skulle göra något. Så nära var jag att anmäla henne, men jag tror inte hon fattade att jag menade allvar första gången jag sa emot. 
 
Jag tycker ask.fm är en äcklig hemsida, ärligt talat. Den gör inte till någon nytta alls och jag hoppas att hela grejen stängs ner så snart som möjligt. Även när 13-14 åringar tar livet av sig pga dom fått anonyma påhopp på ask och det kommer ut på media, då har det gått alldeles för långt. Det jag blir mest frustrerad över är att det inte tas tag i, det känns som det lämnas så och allt fortsätter. För polisen är det hur enkelt som helst att få tag i skaparna, men inget händer. Jag hoppas av hela mitt hjärta att familjer ska slippa behöva mista sina barn på grund av en hemsida med anonymitet, det äcklar mig att den finns kvar. 
//J
 
 


Kommentera inlägget här!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress:

Din kommentar:

Trackback