Nödvändigt att klanka ner på oss?


För det första så skrev jag att jag jobbade förvänd OCH byten, du tror inte det finns en anledning till det? Jag har full koll på vad jag gör och behöver inte någon som säger åt mig vad jag ska göra. Jag rider byten om jag vill & samma sak med förvänd galopp. 
Jag vet redan att London inte ser ut som en riktig SM-ponny som tävlar konstant varje helg, men vem har då sagt att om man tävlar på LC nivå så behöver man ha en flashig ponny? Det finns inga regler på det, och som jag sagt flera gånger så kommer jag tävla för att ha kul, inte jaga rosetter. Jag har aldrig tävlat lokalt förut eller ens med London så jag har inga förväntningar alls, men du behöver iallafall inte sitta och klanka ner på oss för det leder ingen vart. 
//Jenny 

Postat av: Tove

Du kan ju hälsa de där idioterna att han faktiskt har gått LA med 70 % och att han minsann kan göra byten i vart tredje OCH förvänd galopp - utan problem :)

Svar: Precis! Det handlar bara om att ta upp det för honom igen för man märker klart & tydligt att han kan göra riktigt bra byten när han väl är koncentrerad. Förvända är inga problem som helst heller ju. Svårt att uttala sig om man aldrig ridit hästen ;)
ponnyryttarnaaaa.blogg.se

2014-01-23 @ 09:38:35
URL: http://granaryttarna.se
Postat av: Dressyrponny.se

Hör du Elina, det är min ponny du snackar om så passa dig!

2014-01-23 @ 17:06:44
URL: http://dressyrponny.se
Postat av: Stina

Bara jag som inte tyckte att dena komentaren var nedlåtande alls? :/

Svar: Såhär är det... Jag & London har fått en hel del hat mot oss och väldigt många som säger att jag ska ge upp, vi kommer misslyckas och skämma ut oss. Jag tog åt mig av den (även fast jag gör allt för London för att ha kul), och jag såg den som en nedklankning. Du får gärna tycka som du vill och jag uppskattar att du säger din åsikt, men jag tog åt mig av den.
ponnyryttarnaaaa.blogg.se

2014-01-23 @ 19:00:37
URL: http://www.teamsantina.se
Postat av: elina

Aa fast nu var det ju inte meningen att det skulle uppfattas negativt. Jag har ingen aning om vad han har gått innan eller liknande. Det var ett litet tips jag ville dela med mig av eftersom att du inte är jätteerfaren på just dressyrtävlingar. Och det där om han inte är flashig vet ju både du och jag att han kanske inte är, poängen med det var att jag tror att du och han kan lyckas väldigt bra ändå. Jag skrev inte någonstans att man behöver ha en topponny i LC. Om du inte kan se det positiva i det hela vet jag inte riktigt om vi läst samma text.

Svar: Fast nu känns det som du visade lite dubbelmoral över det hela. Först säger du lite retsamt att jag måste ha koll på bytena, att han inte är någon flashig ponny osv. Jag vet mycket väl om Londons utseende och gång men du måste ge oss lite mer tid att utvecklas dessutom, jag har inte hittat alla knappar på honom än och jag kommer tävla när jag känner att VI är redo för det. Jag ber om ursäkt om det var tvärtemot du menade din kommentar, men det verkar lite skumt isåfall. Bara för att jag inte har tävlat själv så betyder det inte att jag inte har erfarenhet, jag vet att hästar som kan galoppombyten på lägre nivå lätt kan råka göra det i förvända. Jag vet om både mina egna kunskaper och Londons gång/utseende så det är egentligen inget att babbla om. Jag kunde tyvärr inte se något positivt i din första kommentar då det var retsamhet i texten vad jag tyckte. Sorry om jag missuppfattade dig helt. //Jenny
ponnyryttarnaaaa.blogg.se

2014-01-23 @ 19:07:54
Postat av: Anonym

Plus att det står 'ha en rolig tid på tävlingsbanorna' inte att ni ska vinna alla tävlingar. Jag har inte klankat ner på er någonstans, det är snarare du och dina två kompisar som klankar ner på mig och kallar mig för idiot. Jag tror inte heller att det är någon som missat att det är tuulis ponny, vad spelar det för roll liksom?

Svar: Som sagt, så ursäkta om jag missuppfattade dig helt. Jag har inte klankat ner på dig som person eller aldrig kallat dig idiot och det var hela situationen och min reaktion som antagligen blev missförstådd.
ponnyryttarnaaaa.blogg.se

2014-01-23 @ 19:11:57
Postat av: Nikki

Alltså ursäkta om jag lägger mig i! Men enligt den där kommentaren så var det konstruktiv kritik (bra tips och råd) och absolut inget nedlåtande! Fast det är som jag tolkar de, jag vet inte hela historien sen innan (om de finns?). Men tycker ändå att kommentaren var positivt och konstruktiv!

Svar: Som jag svarat i tidigare kommentarer så har vi fått en hel del hat mot oss och det är en lång historia bakom det som jag tyvärr inte orkar rabbla upp här just nu, och därav tog jag de väldigt negativt. Vill du veta varför får du gärna maila mig så kan jag förklara varför jag tar såna här eller liknande negativt!
ponnyryttarnaaaa.blogg.se

2014-01-23 @ 19:12:35
URL: http://www.nattstad.se/italianhorselife
Postat av: Tuuli Elmgren

Jo men du Elina, jag är väldigt mån om mina hästar och även om deras medryttare och jag har verkligen noll tolerans för minsta lilla skitsnack om dem. Och du skriver precis som om du kände mig utan och innan? Varför?

Dessutom behöver du inte börja försvara dig nu, gjort är gjort.

2014-01-23 @ 19:50:59
URL: http://tuulielmgren.blogg.se/
Postat av: Isabel Håkansson

Herregud vad jag känner igen mig!! Min ponny är tydligen inte heller den flashigaste eller finaste i andras ögon har jag fått höra många gånger, främst då jag köpte honom trots att han i mina ögon är världens vackraste.

I dags läget gör han byten, skänkelvikningar och flyger över varenda hinder man styr på, där fick dem! Du & London är jättefina ihop och jag är säker på att ni kommer prestera bra på banan trots att han inte är en f.d SM ponny, ni är superfina! :)

Svar: Känner precis likadant som dig, London är den finaste jag vet och det stör mig att folk inte heller kan vara glada för det! Tusen tack! Kram
ponnyryttarnaaaa.blogg.se

2014-01-23 @ 20:27:06
URL: http://isabelhakansson.se

Kommentera inlägget här!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress:

Din kommentar:

Trackback