På Rozzos varma rygg..

Rozzos veckoplanering har skiftat en del  nu idag men nu har vi lappat ihop den på ett bra sätt som nog är bättre än förra lösningen. Blev blandad ridning idag då istället för longering som vi tar imorgon. Red först i ridhuset, red mjukt och testade det nya bettet och försökte känna hur det kändes (kommer senare en utvärdering på det) och efter det red jag ut en lång skrittur i skog och mark! 

Fick en bra känsla idag när jag red runt i ridhuset och det var "enkelt" idag på något sätt.. Rozzo fick gå i låg, rund form på mycket böjda spår. Galoperade runt i båda varven i lite högre tempo än vad hans bekväma tempo är, alltså var det lite jobbigt för honom och han lät sig jobbas ändå. Duktig som få.

~~~

Är jätteledsen för uppdateringen och vill verkligen förbättra mig men jag gör mitt bästa. 
Ska gör inställda nu så ni får intressant läsning snart! 



//Ida





Postat av: Groom

Härlig bild!!

2014-01-07 @ 10:47:57

Kommentera inlägget här!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress:

Din kommentar:

Trackback