Pysseldag!

Pysslade om Rozzo riktigt mycket idag, och fick mycket gjort i stallet. Kom dit vid 1 och åkte hem vid 18 så det blev en stund.;)
Gjorde så sjukt mycket och ska nu sammanfatta det tänkte jag!;)

Tvättade hans benskydd, spolade hans ben upp till knäna, borstade honom ordentligt, flätade honom, mockade (såklart), gjorde hans mat (också såklart), bytte vatten och skrubbade ur vattenhinken (såklart igen haha), putsade hans sadel, putsade hans träns, putsade hans grimma, spolade hinkarna, smörjde in hans mungipor, bytte pannband, städade stallskåpet, penslade på olja på hans hovar, sopade stallgången, ställde i ordning i korgen som hänger på hans box, gjorde mina stövlar rena, klippte Rozzos hovskägg och lugg, tog bort stigbyglarna och rengjorde dom, smörjde in hans mule med babyolja, redde ut hans svans och skämde bort honom med en o annan godis!


Tog sin tid.. Men nu står R och myser i en ren box med hö, rent vatten och ett gossigt täcke! Lite mysigt kanske..;)

I morgon ska jag longera R och i övermorgon rider jag, så vilan idag är välbehövlig med tanke på den ganska låga konditionen, men det blev verkligen nåt bra utav den, hann ju med mycket!

//Ida


Kommentera inlägget här!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress:

Din kommentar:

Trackback