Rozzo 16/1-13

Idag red jag Rozzo i ridhuset och försökte hitta tillbaka till känslan jag hade igår. Gick väldigt bra faktiskt och jag kom åt "punkten" där han blir mer alert! 


Började med att skritta i cirka 10 minuter på långa tyglar för att få igång några muskler innan jag kortade tyglarna. Skritten var jättefin och härlig då han var väldigt följsam och jag verkligen fick kontakt med honom! 

Traven drog jag några varv i och försökte bara trava igång honom. Exakt lika följsam och fin dock lite låg och svår att ta upp.. Men det kom i slutet väldigt fint! Inga travökningar idag så jag inte sliter på hans ben för mycket. Bra att variera övningar mycket är det ju,så det skippade vi. Han var på och pigg ändå!;)

Galoppen var den bästa gångarten idag helt klart! 
Där fick jag igång den lite mer distinkta stampet fastän jag höll ett långsamt tempo, samlad på ett bättre sätt kan man säga. Genom att galopera, sedan göra halt, rygga 6 steg och efter ryggan fatta galopp. DÅ vart det krut! Mycket fina fattningar på bakbenen och väldigt härlig bjudning!


Finaste...


//Ida


Postat av: Maja

Fin!

2014-01-17 @ 00:13:57
URL: http://majawallstrom.blogg.se/

Kommentera inlägget här!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress:

Din kommentar:

Trackback