Tredelat anatomiskt bett med D-ringar {utvärdering}

Detta bett köpte mamma och jag på hööks för att testa på Rozzo. 
Det är som rubriken lyder, ett tredelat anatomiskt bett med D-ringar. Det liknar det som är utprovat till honom men har större ringar och smalare sidstycken vilket är något mer skarpare.

Funktionen: Gick jättebra att rida med det och det var verkligen det rätta bettet vad jag kände såhär första gången jag rider med det. Rozzo kändes mer lyhörd men samtidigt "på" bettet och bjöd framåt. Han tuggade också mer tillfredsställt.:)

Första intrycket: För det allra första när vi stod i affären tyckte både jag och mamma att bettringarna var väldigt stora och otympliga men med tanke på att dom var smala-testade vi ändå och se vilken fullträff!;) 
När jag i början skrittade runt låg bettet HELT still medan han tuggade långsamt och löddrade lite smått. Posetivt intryck!

Så det här bettet är det jag kommer skifta med när jag inte använder nova-bettet, nu slipper vi detta krångel och fort och enkelt gick det dessutom!
Nu hoppas vi bara att han fortsätter vara lika nöjd.


//Ida



Kommentera inlägget här!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress:

Din kommentar:

Trackback