Vid uteritt

När du rider ut, rider du då kravlöst eller jobbar du hästen även ute?

Själv brukar jag rida London helt kravlöst när jag är ute, om jag inte kommer till långa sträckor då jag brukar jogga honom i en låg form så han blir helt avslappnad. Men i skritten får han gå på halvlånga tyglar, i galoppen kortar jag upp dom men kräver inget av honom. 
//Jenny
 
Jag och Angus i somras, full fart på en galet stor äng!
 

Postat av: Tuuli Elmgren

Kravlöst om det är London jag rider men Dino måste hållas sysselsatt hela tiden så det blir nästan som ett vanligt dressyrpass ibland haha! ;)

Svar: Haha ja men det förstår jag! Han är ju mycket yngre också och verkar vara lite mer sprallig, haha ;)
ponnyryttarnaaaa.blogg.se

2014-01-09 @ 17:54:31
URL: http://tuulielmgren.blogg.se/
Postat av: Tuuli Elmgren

Sv; Det kan man säga haha, det var ett halvår sedan han inte gjorde en riktigt ful bockserie på uteritt haha.. Jag börjar få lite för många hjärnskakningar känner jag..

Svar: Det vänder säkert snart! London tyckte galoppombyte var lite väl kul här om dagen då han gjorde en ordentlig bockning efter, kul att han uppskattar det iallafall! ;)
ponnyryttarnaaaa.blogg.se

2014-01-09 @ 18:02:57
URL: http://tuulielmgren.blogg.se/
Postat av: Paulina Molander

Jag har precis gjort som dig, tycker att de kan va kul att dom får springa och busa av sig! Dock har jag varit ute mycket i skogen med dressyrponnyn och han fick ta över lite, så nu är de fullt arbete även i skogen för att kunna nå framgångarna i högre klasserna! Han vart så gormig med formen, en ponny som gått FEI ska inte gorma om en så enkel sak! :)

2014-01-09 @ 22:28:34
URL: http://molanders.blogg.se
Postat av: Felicia Lagerkvist

Härligt med galopp:) Jag rider ofta ut på mina hästar och låter de få galoppera av sig, men ibland så tar dem över och då var de roliga slut haha, då får man börja arbeta dem istället ;)

Svar: Men så är det med London också, om han blir för pigg och taggad så behöver jag ta tag i honom men låter honom ändå gå mer fritt är på ett dressyrpass haha :)
ponnyryttarnaaaa.blogg.se

2014-01-11 @ 12:03:35
URL: http://www.eqous.blogg.se

Kommentera inlägget här!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress:

Din kommentar:

Trackback